Nelly.com

måndag 18 januari 2010

Det är måndag morgon och mitt huvud är ännu inte tungt.

I dag är det då dags, att ta igång med en ordentlig städning efter alla långa hundhår, som ligger överallt. Men dom kommer tillbaka så småningom, när vi får ha honom när Matte jobbar. Jag klagar inte, men jag gitte inte att ta fram det där missljudande åbäket sista veckan innan Noack skulle komma hem till sitt.

Du känner nog igen bilden, men den är en före-, före-bild innan städningen har försiggått.

Apropå städning, så skriver Helsingborgs Dagblad idag att skåningarna är de bästa på att sopsortera.

Här kan du läsa om det. http://hd.se/skane/2010/01/18/kick-off-for-klimatsmartare-vardag/. (Det blev inte som jag ville för jag använder mej av Mozilla Firefox, som webbläsare och det fungerar inte på samma sätt som i Internet Explorer. Man varnar ju för att använda Explorer nu tills man har ordnat vissa hål i läsaren) 

Ända sen vi blev av med sopnedkastet i huset, så har vi fått oss tilldelade en särskild hållare till matavfallet och gratis papperspåsar till det. Jag skiljer sen på papper, kartong, metall, plastförpackningar, mjukplast och övrigt. Det finns speciella containrar till alla de här sakerna, förutom till vitt glasavfall respektive färgat.

Upp till kamp vänner för att rädda vår glob. Snart kan det se ut som på Haiti! Tänk på det!

Inga kommentarer: