Nelly.com

måndag 17 september 2012

Sigtuna en liten fin gammal stad.

Jag har varit dålig på att uppdatera min Reseblogg här. Men så idag fick jag för mig att jag skulle visa, när vi var i Sigtuna för ett par år sen.
Det här är deras gamla Rådhus, som ligger så fint vid "huvudgatan"
Ja, du ser rätt. Det är Tant Brun, som står utanför sitt café och bjuder in.
Vi var flera personer som var där tillsammans. Det vill säga Sibbe, hans dotter, hennes man, deras son och så lilla jag. Vi drack gott kaffe och smakade på deras underbara äppelpaj med vaniljsås. Det var väl det som gjorde att jag kom på den här "resan" eftersom det är äppeltider nu.
Nere vid sjön satt den här mannen utklädd i medeltida kläder och hamrade på en hjälm, som skulle förställa den sorten man använde då.
Nu blev det en båtfärd för de andra men inte för mig och Sibbe. Vi stannade iland och tittade oss omkring. Jag gjorde ett Resealbum på Reseguiden. Klicka på deras logga här,
så kommer du till det albumet och kan se flera bilder och mera text, vad vi gjorde i Sigtuna.



Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Trevligt med en liten sverigeskildring. Finns mycket käckt o trevligt här i vårt avlånga land. Jo, vi åker ner den 30:de och stannar i två veckor. Ska bli gott! Kramiz