Nelly.com

onsdag 8 februari 2017

Mallorca 2010 Palma Nova på Rosa del Mar.

Så var det dags att ta lite semester igen. Vi skulle bo på det senaste hotellet, Rosa del Mar igen. Vi har lärt oss att tycka om att bo där.
Man hade renoverat sen sist och så här fint och rent var det i köket.
Nya överkast på sängarna hade vi fått också.
Men utsikten hade man inte ändrat på från balkongen.
Första middagen för den här gången blev Pepparbiff på GoodFathers. Gott som bara den som vanligt. Vinet till störde inte alls.
Vid ingången till hotellet fanns den här vackra springbrunnen.
I närheten av springbrunnen fanns den här blomman, som jag har kallat för palmblomma, eftersom den stod bland palmerna runt omkring.
Nu har vi hamnat nere vid stranden. Den ligger ju nära Blue Bar, där vi träffade på min bloggarvän Margit och hennes Lasse.
Vi har blivit vänner på FB också sen dess. Här umgicks vi några gånger. Åt middagar tillsammans med mera.
Här var det en av servitörerna, som 
tog foto på oss alla fyra.
När jag fick syn på den här, så funderade var jag hade tagit bilden, för det stod bara Rättvänd skylt på den. Men nu kan jag ju säga att den stod ungefär mittemot Goodfathers.

Här ser vi en strandskulptör i full fart att bygga nåt fint.
Nu har vi hamnat ute vid vårt allra första hotell igen LoroVerde. Gröna Papegojan. Gruppen som man gör reklam för heter Albatross och vi brukade gärna gå dit för att lyssna på dem. Klicka på skylten hoppas jag att du kan njuta av musiken.
Nu har vi hamnat uppe i backarna i närheten av Margits och Lasses hotell. Nu ser vi ju killarna tillsammans.
Och här ses vi två. Margit och jag. 
Vi brukade också träffas nere vid stranden alla fyra. Där höll vi på att kasta en tennisboll mellan oss i vattnet. Det var riktigt roligt. När de reste hem igen fick vi bollen. Den har vi använt sen dess, så jag har blivit riktigt haj på att kasta och ta emot bollen, till och med med vänsterhanden, trots att jag är högerhänt.
Den här bilden togs på min 75-årsdag.
Jag tog en bild på Bert också.
Detta är en champagnesangria för att fira på Blue Bar på min dag.
Jag får ju visa att vi faktiskt var inne i Palma en dag också. Det här var en vacker port, som jag hittade där.
Det här är ett foto taget inne i Palma. En trevlig gammal gränd.
Den här fasaden hör till Massimo Dutti. Där kan man hitta "massor" av fina kläder till både damer och herrar.
Den här puben ligger mitt emot Goodfathers.
Se så omsvärmad jag är på Goodfathers.
Samma kväll träffade vi på en familj där från vårt hotell. Mor, (Eva Martinsen Olsen), Far och Dotter. 
Det fanns faktiskt en chinakrog i Palma Nova också. Den ser ut så här.
Den här bilden tog jag mot vår balkong. Den är näst högst upp precis intill den höga spetsiga "granen".
Jag så var det här äventyret slut för den här gången. Nu är vi på väg i taxi ut till flygplatsen för hemfärd.



1 kommentar:

attis sa...

Hej fina du. Så otroligt vackra och härliga bilder. Så skoj att träffa på bekanta så där. Världen är liten som de säger. Hoppas allt är bra med er. KRamelikram/attis