Nelly.com

söndag 20 november 2011

En resa till Kreta, Chania och Kalamaki

I väntan på att vi ska bli färdiga med en ny resa, så kan jag ju berätta lite om en gammal resa till Kreta. Vi bodde på ett hotell i Kalamaki, som ligger lite utanför Chania. Eftersom jag är så glad att fota allt möjligt, så gjorde jag ett fotoalbum på några blomsterbilder, som jag tog där. Kika gärna på blommorna med lite musik till.

Gillade du blomsterbilderna, så kan du ju titta här också. Det handlar om ett resealbum, som jag gjorde på
Den här utsikten hade vi från vårt bord i restaurangen på hotellet Corinna Mare. Sämre kunde man ha det.
Här är vi i Saluhallen som ligger inne i Chania Stad. Det är en ostbutik.
Och det här var hos en fiskhandlare.
Detta är den berömda hästskoformade hamnen i Chania.
Så typiskt grekblått.

Den här bilden hade jag med i mitt senaste Fototriss i min andra blogg. Jag var inne i ett rivningsfärdigt hus och tog bilden genom ett fönster på det lilla vackra kapellet vid hamnen.
I hamnen i Chania, så fanns det en hel del hästdroskor, som man kunde åka en tur med.
Om du har gått in på min sida på Reseguiden, så får du se flera bilder och mera text.


Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

Inga kommentarer: