Nelly.com

tisdag 3 januari 2012

Hej igen. Tiden lider mot Kosresan.

Jag skrev ju att vi ska resa till Kos och att våra vänner K och L ska också resa dit, så vi hinner träffas en vecka i alla fall av vår första vecka. Det berättade jag för våra andra vänner G och J. De hade pratat om att resa dit i juni. Men om de har beställt resan vet jag inte än. Det skulle i så fall inträffa under vår sista vecka där. Det kommer att bli kul minsann.

Här får du några bilder från ön igen, dit vi längtar så mycket. Det blir i alla fall tionde gången vi reser dit. Första gången var 1992 och sen har vi besökt en hel del öar i den grekiska arkipelagen, men Kos har vi alltid återkommit till. Bilderna är från 2002.
Sibbe är fena på att härma Tarzan och här är han i sällskap med Tarzan själv på Tarzan Club. Vi brukar alltid vara på grannens strand. Den heter Plaza, men Tarzan brukar alltid hälsa så vänligt på oss när vi kommer. Ägaren till Plaza, Abraham, är kusin till Osman, som brukar köra oss runt på ön.
Dem här gången var vi ute på en utflykt med min systerdotters X-man Osman. Vi har hamnat på en taverna uppe i Zia. Gissa vad vi åt? Det står ju på skylten.
Här är vår ciceron efter en lyckad harpuneringstur i vattnet medan vi och våra vänner K och L solade och badade. Här har han just blivit stungen av en giftig fisk och Sibbe blev stungen av en geting, när han skulle stoppa ner fötterna i sin sko, när vi skulle hem.

Här är vi på en utflykt till Kalymnos med "piratbåten" Katherina. Alla blev fotade och fick låna piratutrustning, för att det skulle se farligt ut. ;-) Vi längtar verkligen efter vår kommande resa. Vi har så många härliga minnen härifrån.
***************************************************
Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

3 kommentarer:

Margit sa...

Ser de tvliga billderna...från förra resan och det blir säkert lika trevligt för er, denna gången!!!
MIN första utlandsresa var just..KOS..för 19´år sedan.
De var den endra utlandsresa jag hade gjort, innnan jag träffade min Lasse...
Kram till er båda!!!!

Anonym sa...

Ser underbart ut,
man riktigt saknar solen, sommaren och värmen!
Hoppas att Ni får en trevlig Resa!
:o)
Kram
Stevie

Fenixmonas sa...

Ser kanontrevligt ut! Vi har ju resan till Gran canaria nu först...åker om lite drygt tre veckor! kramiz