Nelly.com

söndag 13 maj 2012

Lite om Helsingborg och Fredriksdal.

Jag tänkte visa en del för turister om Helsingborg och Fredriksdals Friluftsmuseum. Det blev mest från Fredriksdal.

Först min video från Youtube. Här får du följa med på en promenad runt stan.
På Fredriksdals Friluftsmuseum har man olika tillställningar året runt. Det här kommer från Michaeli Marknad eller som den också kallas, Mickelsmäss. Videon visar lite vad till exempel barnen kan få vara med om och avslutas med dans på banan.
Klicka på bilden av Fredriksdals Herrgård här under, så får du se mer därifrån i ett bildspel.
Till slut en video, som jag tog på Fredriksdal för ett litet tag sen. Getmamman som försvann.


Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

3 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Godmorgon denna måndag! Du är en flitig kvinna, så mycket fint o lärorikt du gjort! Kramiz

Fenixmonas sa...

Ser ut som vädret ska bli bättre runt medelhavet i mitten av nästa vecka...Det tror vi på! kramiz

Fenixmonas sa...

Ja du nu närmar det sig med stormsteg och i morgon är det packardag! Kramiz