Nelly.com

måndag 28 januari 2013

Slottsbröllop på Rånäs Slott

I somras var vi på mitt barnbarns bröllop på Rånäs slott. Det var verkligen fint.
Vi kom dit redan på fredagen och bodde över i två nätter på slottet. Så här fint var det i vårt rum.

På kvällen ordnades det grillafton på Rånäs Stenkvarn, som det heter.
Det här var utsikten från vårt rum i slottet.
Här är vi på promenad och änderna och ankorna följer oss, för de tror att vi kommer att ge dem mat. Men icke sa Nicke. Slottet syns i bakgrunden.
Nu har vigseln just ägt rum i Fasterna Kyrka, som var riktigt vacker den med.
Brudparet fick åka tillbaka till slottet riktigt ståndsmässigt.
Här syns knappt hälften av salen, vi satt i. Det var ett riktigt sagobröllop minsann.

Vi åkte från slottet dan därpå och snipp snapp snut så var sagan slut.


Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

5 kommentarer:

Margit sa...

Så fina bilder från Slottet i somras..och det vackra Brudparet!!!!
Kram och gonatt!!!!

Fenixmonas sa...

Underbart fina bilder som ur en saga!
Visst vore det katastrof att inte få ledigt...jag får definitivt besked idag! kramiz

Fenixmonas sa...

Vi kommer, men bara en vecka...Jag la in ett inlägg om det förut! Kramiz!

Fenixmonas sa...

Ja, en vecka är ju bättre än inget alls...men med tanke på att det endast gör tre dagar så tyckte jag allt att chefen var lite småaktig! Nu börjar jag jobba den 10:de i stället för den 14:de...Undrar om det bara är en maktdemonstration...Kramiz

Fenixmonas sa...

Å´jodå, han har allt sitt...Jaja, nu är det ombokat o klart och det blir säkert bra! Kramiz