Nelly.com

måndag 23 september 2013

Kissemissar på Kos.

Vi gillar ju djur och jag har visat många bilder på hundar tidigare i min vanliga blogg. På Kos lever katterna helt vilda. De accepteras av folk och sitter gärna på golvet nedanför ditt matbord och väntar på lite tillskott i dieten.
Här ser vi en tjej, som har gjort till sin uppgift att ge kissarna mat. Det var så många katter, som satt hos henne att alla inte kom med på bild. Det var på trottoaren på en gata vi gick på, till och från vårt favoritställe, Plaza, där vi brukade bada och äta lunch.
 På hotellet fanns det katter också. Här ligger de på frukostaltanen och väntar på att få lite käk.
 Här var det en hel bunke full av katter, som hade fått mat en annan dag av flickan jag visade i första bilden.
 Visst är de söta, men försök inte att kela med dem, då springer de sin väg.
Nu sitter vi vid vårt frukostbord och undrar vad den här kissen håller på med.
Varför kryper den ner på det här viset i tunnan?
Tittut i tunnan! Den dricker vatten, för tunnan står under en stupränna nästan full.

Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

1 kommentar:

ansepanse sa...

vad många fina katter fast jag kan inte annat än att ändå tycka synd om dem eftersom de ju är halvvilda
kramaar