Nelly.com

måndag 8 augusti 2011

Lite smått och gott om Puerto de la Cruz på Tenerife.


A Visit in Loro Parque. The Dolfinshow. Slideshow: GillaLj’s trip from Helsingborg, Skåne, Sverige to Puerto de la Cruz, Spanien was created by TripAdvisor. See another Puerto de la Cruz slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.


Som du förstår, så tycker vi mycket om Puerto de la Cruz på Tenerife.
Här ovan har jag samlat bilder från Loro Parque och delfinshowen där.
Kika gärna vad man säger på Ving om Papegojparken som vi skulle kalla den.
Loro betyder ju papegoja på spanska.

För att komma till parken kan man ta det lilla pyttetåget, som går i skytteltrafik mellan staden och parken.
Från vårt hotell, där vi bodde 2006 kunde vi se den här fantastiska utsikten upp mot Teides top.
Teide är Spaniens högsta berg på 3718 meter.
Vill du läsa mer om Teide klicka på bilden nedanför.
 
Jag kunde inte låta bli att lägga in bilden på den här vackra tremastaren.
Den såg vi från vår balkong på hotellet.
Vi brukar förstås vara ute på åtskilliga promenader.
Bland annat brukar vi titta på kyrkogården med sina vackra gravar.
Strax innan den, så ligger det här lilla fina kapellet. 
Vårt bästa matställe i Puerto är La Papaya, som du ser här nedanför.
Klicka på bilden så kan du läsa mer. 
Det här huset är inte så förfärligt gammalt.
Det byggdes nog nån gång på 1980-talet om jag inte minns fel.
Det speciella med det, är att man byggde de typiska balkongerna, som var vanligt förr på Tenerife. 
I huset finns det en bank.

Har du lust, kan du läsa vidare vad jag har skrivit och berättat på Reseguiden.
Klicka på deras logotype här!

Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

1 kommentar:

Hebbe sa...

Härligt,Jag har varit där 2 ggr,gillade platsen,om jag minns rätt så fanns då en bra restaurang som hette Bellman..Haé Kram.