Nelly.com

söndag 12 augusti 2012

Stockholmsresan 2.

Andra dagen inleddes med att vi åkte med min dotter till hennes äldste son och hans lilla familj. Han och hans fru har två stycken bedårande barn, en gosse och en kicka. Där fick jag möjligheten att träffa dem igen. Förra gången var, när min syster firade sin 70-årsdag i vintras. Tänk så fort små barn växer. Jag visar av princip varken namn eller bilder, som visar hela ansiktena.
Det här är ju Storebror.
Och det här är Lillasyster med Pappa, som är kelna av sig.
Med i bilen var Bella en Kooikerhondje, en ras av holländskt ursprung. Hon är helt bedårande och heter egentligen Belladora. Hon är min dotters gulliga vovve.

Så fortsatte vi till Rånäs slott, där vi skulle fira mitt ena Barnbarns bröllop dagen efter.
Så här flott såg det ut i vårt rum, som hade en fantastiskt fin utsikt över slottsparken.
Det här såg vi genom fönstret i rummet.
På kvällen var det en grillafton för de, som kom den här dagen.
Det här var min första portion.
De här var en del av deltagarna den här kvällen.
På kvällen gick vi igenom själva matsalen på Rånäs. Det här är en del av taket. Underbart vackert bemålat.

Sen blev det till att nanna under mjuka bolster och med goa kuddar.  Nästa dags äventyr kommer i morgon.

Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

3 kommentarer:

Anonym sa...

Läckert,boende hade ni,Rånäs slott är det det som ligger nära Rimbo,tror jag åkt förbi där för något år sen..Ja små barn förändras fort,klart dom utvecklats sen i vintras..Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Vilket fint boende ni fick! Härligt att få träffa barn o barnbarn ja hela släkte och mer till! Väldigt bra pris på resan! jag trodde det kostade flera tusen att flyga i Sverige...Kramiz

Veiken sa...

Härligt! Det är sånt här man lever länge på! Kramar