Nelly.com

tisdag 14 augusti 2012

Stockholmsresan 3.

Så blev det dagen då min Dotterson skulle gifta sig med sin stora Kärlek. Vi som hade legat på Rånäs slott över natten fick ju tid att promenera runt i parken kring slottet. Det blir några bilder därifrån.        
Framför slottet finns det en sån fin damm med näckrosor. Intill den fanns det både ankor och änder.
Se så fina tofsar ankorna har på huvudet. Klart att både änder och ankor följde oss i hälarna. De trodde väl att de skulle få mat.
Här syns de gåendes över en bro intill dammen.
Detta är Rånäs slottsarkiv. En fin liten byggnad. 
När vi hade kommit lite längre på vår promenad, fick jag korn på den här vackra dammen också.
En del av gästerna spelade krocket på en fin gräsplan.
           
 Jag kom inte att fota hela slottet, så den här bilden har jag lånat på nätet.
Så kom vi då till Fastena kyrka. Man hade från början bokat en annan kyrka, men fick byta i sista stund, eftersom den kyrkan skulle renoveras.
Det här är väl en vacker vapensköld i kyrkan?

Mer blir det inte den här gången, så du får vänta tills i morgon, då jag har tänkt att visa lite flera bilder.

Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

2 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Så många vackra bilder du tagit! Din kamera har verkligen fått arbeta hårt! Fast det är ju jätteskoj att fota på platser som man inte varit på tidigare!
Inga riktiga moln, det var dimmoln som fanns varje morgon pga den höga värmen o luftfuktigheten...+43-45 grader på dagen. Kramiz

Yvonne sa...

Vackra bilder du har tagit.Det kommer är många minnen att spara.. Kram