Nelly.com

onsdag 20 mars 2013

Balkonger.

Vi kör väl vidare med lite rapporter från Puerto de la Cruz på Tenerife igen. 
På Tenerife är det så, att man mer eller mindre måste sätta på sådana fina balkonger, när man bygger nya hus. Det är SÅ typiskt för just Puerto de la Cruz. Här får du se några av dem. Kolla in takpannorna också! Gammaldags, fina, välvda.



Den här bilden nedanför har jag lånat från nätet. Hoppsan! Jag såg just att den är typisk för Gran Canaria. Men så är det på Tenerife också.
               
Den sista här nedanför är ovanför ingången till en bank, som ligger alldeles intill vårt hotell den här gången.
Tänk om man hade liknande byggnads-bestämmelser här i Sverige! Så läckra hus vi hade haft! Nu är det som det är, så man får nöja sig med att se husen i Puerto de la Cruz i stället.

HÄR kan du hitta mera om Tenerife, om du vill veta mer om Tenerife överhuvudtaget.

Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Visst är det mysigt med sådana balkonger, Tror inte jag såg några där vi var, där var det bara stora, riktigt stora terasser o balkonger överallt. Kramiz