Nelly.com

torsdag 21 mars 2013

Lite bilder igen från Puerto de la Cruz.

Columbus Plaza är en stor restaurang med både mat och kakor och glass. Den här bilden visar vad de serverar på söndagarna. Minestrone soppa, Tortellini à la Crème i bechamelsås och parmesan ost.  Till det ingick bröd, vin eller vatten. Det kostade 9.95 € per man. Vi brukar göra det lätt för oss och räkna om det till 99.50, alltså så räknar vi växlingen rakt över som en tia. Maten var jättegod  och riklig. Sådana menyer hade de för varje dag. Men naturligtvis hade man en huvudmeny, där man kunde beställa praktiskt taget vad som helst också.
 Det här var inte en engångsföreteelse, utan vi drack kaffe con leche, som betyder kaffe med mjölk varje dag. Det här är min bakelse, för jag gillar gärna lite syrlig smak.
 Och detta var Sibbes, som han hade påbörjat innan jag hann fota.
Här sitter vi på muren till en liten vacker park, som ligger inte långt från vårt hotell Marquesa. Härifrån är det inte långt till Plaza Charco. Där finns restaurangen Columbus Plaza, där vi åt den goda maten förut.
Här sitter jag själv i min nya top med en blåögd leopard på bröstet. 
 Nu ser jag ju lite bister ut, men det var kanske, när minnet hade tagit slut i kameran. Vi köpte ett nytt och mycket större minne dagen efter.
 Ja, det blev några bilder av oss själva för en gångs skull. Jag har ju fått kommentarer, att det gillas av mina läsare. Tack för det!

Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

2 kommentarer:

marvgit sa...

Naturligtvis vill vi se bilder på dig också! Trevligt att få läsa och se hur ni haft det på resan. Kram!

Fenixmonas sa...

Självklart gillas det! Ni är ju så fina bägge två! Kramiz