Nelly.com

fredag 7 maj 2010

Lite smått och gott.

Igår letade jag ju efter min älsklingströja. Den fanns ju i klädkammaren gömd bakom andra tröjor.

Det här är en scannad bild från en reklambroshyr och flickan är inte jag. Jag lovar och svär, jag knogar och bär. Jag försökte i morse att fota mej själv i en spegel med den tröjan på men bilderna blev inte bra.

Så här blev jag genom spegeln. Jag vände kameran mot mej och tittade i spegen, där jag såg hur bilden skulle se ut i displayen på kameran. Jag fick alltså en Lidnersk knäpp och kom på hur jag skulle göra.

Vi gav oss iväg, för att inhandla något fint till Sibbelins senaste och sjunde Barnbarns Barn en liten kicka. Hon är bara en vecka ungefär nu. 

Plus

Resultatet blev till slut detta, men bilden blev lite gul hur jag än bar mej åt. Hoppas i alla fall att mottagaren kommer att trivas i den här lite tuffa dressen.

När jag var ute med Noack ikväll, så valde han sin vanliga plats. Men nu är det fullt av pingstliljor där.

Nog är de fina tillsammans? Så får du en vacker pingstlilja i närbild också.

Förresten så vann HIF igen. Ingen förlust hittills och dom ligger etta i tabellen. Läs vad Helsingborgs Dagblad skriver. Jag är inte speciellt fotbolls intresserad eller förtjust i sport överhuvudtaget. Men jag måste ju vara lite mallig för "vårt" lokala fotbollslag.

Dagens citat:

Varje samhälle kan moraliskt bedömas efter hur det ser på främlingar.

Günter Wallraff.

Inga kommentarer: