Nelly.com

söndag 9 maj 2010

Söndagsnöje.

Först en fråga: Attributet id är inte tillåtet i HTML taggen span. Jag får upp det meddelandet för jämnan och då går det inte att publicera bloggen, men den syns i Förhandsgranskningen. Det kanske finns någon, som kan förklara vad jag gör för slags fel. Så fick jag meddelandet Ogiltig HTML. Jag hade kopierat text från Word och klickade på T vid sidan om "berget" där man hämtar bilderna. Det står också Något av fälten nedan är fel ifyllt. Var god och ändra och skicka iväg formuläret igen. Jag börjar bli trött på det här, för det händer för ofta och jag gör ju på samma sätt andra gånger utan att det blir fel.



I går kväll gick vi och la oss före elva. Det är tidigt för mej, men jag blev less på att försöka få in bloggen om Freddie Mercury, som inte ville sej. Jag läste ett tag och somnade gott.

Men efter ett tag så vaknade jag av huvudvärk. Migränen! Jag gick upp och tog en tablett, men den tar ju ett tag innan den verkar.

Så hörde jag nåt från gatan. Det lät som Noack, som skällde. Han brukar skälla och titta upp mot oss, för han vill hälsa och att vi ska vinka till honom. Men klockan 1/4 i 2 på natten!!!

Vi hade inte hand om honom i går kväll, utan han hade hade varit hos en vänninna till Matte, när hon jobbade.

I morse fick vi reda på att det var han. Matte sa, att han riktigt ylade och sen skällde och tittade upp mot vår balkong och det från andra sidan gatan. Gullgossen saknar nog oss ändå, när han inte är hos oss.

I eftermiddags så såg vi DVDn om Michael Jackson, som gjordes under repetitionerna för hans blivande konsert i London. Den blev ju aldrig av tyvärr! Kors vad han jobbade med precision med sina musiker, sångare och dansare, för att allt skulle passa till konserten.

DVDn har vi fått låna av en rar tjej nere på Hemköp. Hon är så mån om oss och vill oss så väl. Vi brukar låna varandra både filmer och böcker. Den här gången fick vi låna filmen med Celine Dion också. 

Den filmen har vi inte sett ännu, för vi orkade inte med två filmer på en gång. Så det ska bli spännande att se och höra henne så småningom.

Vi fick tillbaka den här boken också. Den handlar om Marley, världens mest neurotiska och älskvärda hund. Är du det minsta hundintresserad, så måste du läsa den! Den är inspelad som film också och vi har sett den med. Men boken är absolut bäst. Man satt och skrattade och grät om vartannat. Den rekommenderas i allra högsta grad även om du inte har en hund.

Dagens Citat:

Lyckan är lik en parfym.

Vi kan inte stänka den på någon annan utan att

 ett par droppar faller på oss själva.

William Shakespeare.

Inga kommentarer: