Nelly.com

tisdag 11 maj 2010

Ny vecka! Javisst! Så intressant då!

För varje ny vecka kan jag inte låta bli att förundra mej att nu är det måndag igen så fort. Det är nämligen så att jag ska ta en medicintablett med mycket vatten varje måndagsmorgon.

Sen får jag inte ligga ner utan måste vara gående, stående eller sittande ½ timma innan jag får äta nåt. Tabletten är för att avhjälpa benskörhet, som märktes sen jag bröt min ena fot för några år sen. Det är det som gör att jag märker att veckan går fort tycker jag.

Idag skulle vi åka bussen ner till stan och göra en del ärenden. Just när vi kom på övergångsstället utanför vårt hus, kom Noacks Matte körande och tutade på oss. Hon hade fönstret öppet och Noack i baksätet.

Vi vinkade och Noack fick syn på oss och skällde som en galning: VOV, VOV, VOV! Han blev så himla glad att se oss och var tvungen att hälsa. Han ville ju detsamma som jag berättade om i förra inlägget, när han skällde utanför vårt hus mitt i natten. Han är ju för go´.

Vi hade tänkt att gå på Dunkers Kulturhus och se på utställningar. Trots att vi märkte i morse att det var måndag, kom vi inte på, att muséer och dylika har stängt på måndagarna. Så det blev inget av med det.

Vi fick köpt vårt goda thé, som heter Fortuna, butikens egen blandning. För att komma ihåg vad det heter får jag tänka mej en badstrand i Helsingborgs södra del. Den heter så nämligen.

Så är ser stranden i Fortuna ut. Det händer att vi åker dit och solar och badar ibland. Men nu känns det avlägset, fastän vi har blivit lovade kring 20-graderssträcket till helgen.

Mycket mer blev det inte gjort förutom att jag inhandlade en nagelfil till mej. Jag hittade inte min hemma. Men sen när vi satt vid matbordet och åt, så såg jag nagelfilen på golvet bakom ett tidningsställ. Ridå!!

Dagens Citat:

När jag ser siffran 70,

känner jag att det är någon gubbjävel inte jag.

Jag är mycket yngre.

Lasse Åberg 70 år.

Inga kommentarer: