Nelly.com

onsdag 12 maj 2010

Regn och rusk.

Idag har vi inte varit utanför dörrarna mer än när vi gick till banken, som ligger snett över hos oss. Det var rena skyfallet, så vi blev dyngsura innan vi hannhem, trots paraplyer.

Men jag har fått gjort en hel del inomhus i stället. Jag har lagt upp en kjol, lagat ett par jeansshorts till Sibbelin, klätt om tre kuddar (den fjärde hittar vi inte), lagat kanterna på en pläd och annat. 

Jag har fått en envis rethosta, så det är inte så kul precis. Men jag hoppas att den går över kvickt. Det är så tröttande. 

Nu börjar jag längta efter nåt liknande det här. Sol och bad skulle sitta gott omedelbums. Bilden är tagen på Rhodos för ett par år sen. Så vore det inte så dumt med en sån här utsikt.

 

Den här solnedgången går väl inte av för hackor? Vackert, även det från Rhodos.

För ett par år sen var vi på Sofiero och tittade på en skördefest. Då var det vackraste därifrån, den här blomsterfyllda pumpan. Den var min favorit i tävlingen om den vackraste blomsteruppsättningen. Men den vann inte. Jag glömmer den inte i alla fall. Nu får det vara slut på bilder för idag.

Dagens Citat:

Skratt är vackert.

Du är vacker.

Vackrast är du när du skrattar.

Anonym.

Inga kommentarer: