Nelly.com

söndag 4 november 2012

En resa till Rhodos 2008.

Jag ville visa en del bilder från vår resa till Rhodos 2008. Det var en härlig stad, som vi har rest tillbaka till senare. Rhodos var den ön i den grekiska arkipelagen jag besökte allra först. Sen har det blivit grekiska öar 23 gånger till.
 Den här statyn stod i en rondell i närheten av vårt hotell, som hette Agla. Så vi gick här förbi många gånger för att komma in till stan och Gamla Stan.
 Nu är vi på väg in mot Gamla Stan. Det är Stormästarens Palats som syns bakom stadsmuren.
 I Gamla Stan fanns det många underbara gränder. Här var det en av dem.
 Vi var en långpromenad en av dagarna och gick då förbi Ellistranden, som syns här med hamnen i bakgrunden.
 Så ser man här ingången till Salutorget.
 Jag sa ju att det fanns härliga gränder i Gamla Stan.
 Här står jag vid en brunn i Gamla Stan. Torget heter Hippokratesplatsen.
 Nu är vi på promenad en annan dag. Man ser strandlinjen vid den så kallade Blåsiga Stranden. Vårt hotell låg uppe till höger en bit upp i gatorna.
 Från vår balkong på hotellet såg vi vackra solnedgångar varje kväll. Den här är en av de finaste.
 Så kommer dörren med låsen för säkerhets skull.
 För säkerhets skull visar jag en repris på samma dörr.

 Den här farbrorn var en busig sak. Vi började kalla honom för Antonio, eftersom han hade en kompis som hette så. Han höll låda hela tiden och ropade Antonio hur många gånger som helst. Men vid vårt senaste besök fick vi reda på att han hette Stathis. Det roliga var, när jag visade den här bilden i mitt Resealbum i Reseguiden, fick jag en kommentar av en svensk/grekisk kille, som sa att Stathis var hans farfars bror. Så när vi var tillbaka sist, så hälsade jag till honom.
Nu har vi varit i Gamla Stan och var på väg ut igen genom den här fantastiska porten, som ledde ut mot hamnen.
 Detta är en av mina favoritbilder från Rhodos Gamla Stad. En tjusig urna i slutet på en vacker liten gränd.
 Nu har vi kommit till Stormästarens Palats. Man fick inte fota där, så det blev bara den här bilden, när vi gick in och upp i palatset.
 Vi tog en lokalbuss ner till den vita staden Lindos. Dit kommer det massvis med turister, för att få se en borg längst upp i berget. Men vi nöjde oss med en promenad i de lägre delarna.
Här i Lindos fanns det vackra dörrar också, men jag visar bara den här. Jag har 354 bilder från den här resan och det är ju omöjligt att visa alla. Men vill du se mitt Resealbum på Reseguiden, så kan du se det HÄR

Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

7 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Väldigt fina bilder! Ser härligt ut!
Även vi äter turkisk mat i turkiet, men både svensk o norsk mat är populärt bland de som bor där längre tider. Dessa restauranger är därför mycket populära o eftertraktade. kramiz

Fenixmonas sa...

Få se om du gillar papegojor bättre...hehehe...Den vi träffade var mycket trevlig! Kramiz

Fenixmonas sa...

Jodå, en del är bitska men det var inte den här! Kramiz

Fenixmonas sa...

Jodå, det här tycks vara våra privata chattsidor...hehehe...fast många läsare har vi ju säkert o det är huvudsaken! Kramiz

Fenixmonas sa...

Så synd att inte det programmet går på riks-YV...skulle vilja sett det! Kramiz

Fenixmonas sa...

Har inte hunnit med något nytt i Sidebloggen...får uppdatera senare. Kramiz

Fenixmonas sa...

Alla dessa lyxhotell, enormt stora lyxhotell tar bort all fin genuin trivsel...
Nej, dessa ballongflygningar får allt vara för min del men skulle gärna velat skicka upp Bosse så jag kunde fått filma från båten...hehehehe...Kramiz