Nelly.com

söndag 1 juli 2012

Lite smått och gott från resan till Kos i år.

Det har ju tyvärr inte blivit så mycket tid över att skriva ett inlägg här. Men nu är jag färdig med att renskriva min dagbok från Kosresan, så lite kan jag ju berätta nu i alla fall.
På vägen till Kastrup, tog vi tåget över Öresundsbron. Det var första gången det fungerade för oss. Astron var vårt hotell på Kos den här gången också. Det var fjärde gången vi bodde på det här hotellet.

Vi åkte förbi flera hotell och ända fram till vårt hotell Astron med bussen. Vi blev tilldelade ett rum på första våningen, men inte rum 220, som vi hade beställt genom Apollo. Då fick vi 3 olika nycklar, en på det rummet dom hade satt oss i på första våningen och 2 på andra. Vi bestämde oss för nummer 224, där vi hade fin utsikt över poolen och trädgården.

Så här underbar utsikt hade vi över hamnen, vid frukosten på morgnarna. Man hade byggt till poolen, så den var nästan dubbelt så stor som tidigare, då den var rektangulär och nu var den T-formad. Man höll på att förfina trädgården också, så det kommer att bli väldigt fint och bra, när man är färdig. Man hann inte med riktigt allt, under våra tre veckor där. 
Det fanns fyra stora sköldpaddor i trädgården och en liten. Dessutom hade en lagt ägg, som Katerina i kiosken vid poolen, hade tagit hand om och grävt ner. Äggen kommer att kläckas nån gång i augusti. Men då är ju inte vi där och kan se de nya småttingarna. Vi såg också sköldpaddor göra sköldpaddor. 



Så går det till, när man vill skydda utrotningshotade djurarter. Dessa är grekiska landsköldpaddor.


Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

2 kommentarer:

Margit sa...

Ja det var kul att titta på KOS bilderna!!!
Kos var min första utlandsresa... för 22 år sedan..och under lasses och mina år tillsammans så har det blivit MÅNGA utlandsrsor...
Kanske vi träffas igen,samtidigt på en annan resa...Palma Nova..ellelr annan resa....
Kram!!!!!

Fenixmonas sa...

Så spännande med sköldpaddorna, synd att nu inte får se det kläckas. Kramiz