Nelly.com

måndag 30 juli 2012

Lite mer om Rhodos.

Jag lovade ju att återkomma lite mer om Rhodos. Så här kommer det lite till att bita i.
Den här trevlige mannen, Stathis träffade vi redan förra gången vi var på Rhodos. Jag skrev då ett Resealbum i Resguiden  och visade en bild på honom, Döm om min förvåning, när jag fick en kommentar där från en vän på ReseGuiden och även på FB. Han skrev att denne man var hans farfars bror. Tänk så liten världen är! Han kände igen oss med en gång, när vi kom förra året på hösten. Han har en liten, liten bar strax innanför porten in till handelstorget, eller vad det kan kallas. Vi blev naturligtvis stammisar hos honom den här gången också.
Nu är vi på väg till Gamla Stan. Sibbe får naturligtvis vara i blickpunkten nu också. Klicka på bilden, så kan du se på Reseguiden, hur vi tillbringade tiden här.
Den här brunnen är ett gott riktmärke om man vill ha en mötesplats. Torget den ligger på kallas för Fountain Evreon Martyron Square
Här är inloppet till hamnen i Rhodos stad. Det är ett par pelare med en hind på den högra härifrån sett och en bock på den vänstra. Enligt myterna så stod Kolossen på Rhodos just här, men den lär ha rasat i samband med en jordbävning. Sant eller inte? Vad vet vi idag?
Nu kan du se en liten film, som jag gjorde sista kvällen på Rhodos. Vi ville ha en bit mat här, men det var fullsatt, så man bar ut ett bord och två stolar åt oss, för vi ville ju inte sitta inomhus i värmen. Restaurangen hette Stalinis.
 Så kommer det en film till. Det är en reklamfilm från Ving, men det är fina saker man får se på Rhodos här.


Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

5 kommentarer:

Fenixmonas sa...

På Stalinis var det liv i luckan! Det är ju alltid kul att komma tillbaka till platser där man lärt känna folk. Kramiz

Fenixmonas sa...

Här faller nu mörkret igen o regnet är på ingång...fast vi hann att käka lunch på altan!!! Kramiz

Fenixmonas sa...

En sådan sjöresa som vi gjorde är jättefin att åka på en gång! tre gånger är två för mycket! Kramiz

Fenixmonas sa...

Jätteviktigt att göra upp priset innan!! Kramiz

Fenixmonas sa...

Inte alls självklart för Werona att välja Tropic, detta var hennes fjärde besök i Side! Fast hon trivdes väldigt bra där! Ja, att göra upp om priset innan är jätteviktigt! Kramiz