Nelly.com

söndag 22 juli 2012

Konst inte konstigt.

Vi har varit på en miniresa till Tomarps Kungsgård. Den ligger i närheten av Kvidinge och på väg till Klippan om man ska dit. Det var frågan om ifall vi skulle åka till stranden och bada, för vädret såg fint ut. Men vi ändrade oss och åkte till Tomarp istället.
Det fick vi ingen anledning att gräma oss över. Det var en alldeles bedårande utställning av akvareller. Det var enbart fåglar i tavlorna. Bilden nedanför visar Tomarps Kungsgård.
Först letade jag upp "storktornet". När vi var här ett tidigare år, så såg jag en stork som tog hand om sina ungar. Den här gången såg jag två vuxna (?) fåglar med en gång och det gjorde mej jätteglad. Man månar om storkarna här och det är ju roligt att det har lyckats.
Att det sen var tillochmed storkar avbildade i några tavlor gjorde mej inte mindre glad.
Jag har gjort ett Resealbum på Reseguiden. Har du lust så kan du gå in där och se flera bilder och mera text. Klicka på "tavelstorken", så kommer du dit.
Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

Inga kommentarer: