Nelly.com

onsdag 10 februari 2010

Det som göms i snö kommer fram i tö.

Nu har jag klantat mej ordentligt. Jag tänkte att förändra vinterbilden längst upp till en egen bild. Men det gick inte och jag lyckades radera vinterbilden helt och hållet. Ha, ha! Så nu är det ett annat utseende på min sida. Hoppas att det går bra det med.

Jag har varit ute med Noack två gånger idag. Först i morse och nu en gång i kväll. Här kommer nu överskriften att stämma in. Det ligger en hel del snö kvar på de ställena, som Noack brukar besöka vid behov.

Det behöver andra vovvar också. MEN mattar och hussar plockar inte upp, utan låter det ligga kvar i snödrivorna. Jag plockar pliktskyldigast upp så mycket som det bara går. Annars kommer det ju upp vid tö. Det blir inte precis läckert.

Jag tycker att det är för sorgligt att man inte kan plocka upp efter sej, eftersom det står i lokala ordningsstadgan att man måste det. Det är väl skillnad om man bor på landet förstås.

Idag har vi varit nere på stan och tittat för en gångs skull. Sibbelin ville ha en ny mössa, som han kunde dra ner för öronen. Men det fanns ingen som var bättre än den han redan har. Så där sparade vi en del pengar.

Det här är den bilden jag ville ha överst i min presentation i stället för vinterbilden. Den var min logga, när jag sydde något förr.

Sen satte vi oss på Waynes Coffee och skulle dricka kaffe. Det skulle inte vara några kakor utan nåt nyttigt.

Det blev varsin ost och spenatpaj. Så beställde vi kaffe också, men det ingick i priset till pajen. Vi fick varsin jättemugg kaffe. Allt smakade riktigt gott. Sen gick vi hem och drack varsin cappuccino och åt upp resten av Änglamaten.

Dagens Citat:

Folk blir aldrig så ledsna över vår bortgång, som vi själva inbillar oss.

Hjalmar Bergman

Inga kommentarer: