Nelly.com

fredag 19 februari 2010

Modeblogg!!!!

Ja, så var det dags att bli modebloggare. Jag blev utmanad igår av Gun, som visade lite vad hon hade inhandlat. Då får det ju bli det här: en liten klassisk ärmlös scoutklänning i rätt blå färg.

Bara kolla gäddhängena i bilden nedanför. Det ser väl snyggt ut? Men med en blus eller tröja under klänningen kan den bli riktigt fin. I sommar ser det nog bättre ut med solbränna också.

Jag känner igen nästan alla detaljerna från min scoutklänning jag hade för evigheter sen.

För ett tag sen köpte jag denna härliga tröjan från Bondelid. Jag har en nyinköpt schal över axeln också, men den syns ju inte i bilden.

Tröjan är mycket användbar och jag trivs mycket bra i den.

Den här tröjan i ull har jag stickat till ett av mina barnbarn. Den var inte till den här mannekängen, men jag tog bilden, för att min dotter skulle få se vår gemensamma julklapp till hennes dotter.

Dagens Citat.

Inbillade smärtor gör inte mindre ont för att de är inbillade.

Heinrich Heine.

Inga kommentarer: