Nelly.com

onsdag 3 februari 2010

Hjälp, nu drunknar vi snart i snön!

Katten också! Jag gjorde bort hela mitt inlägg, som jag just hade skrivit.  Mitt eget fel, den här gången och inte ett sånt som händer med Metrobloggen ibland.

Vi var ute med Gubben Noack ikväll. Det har kommit mycket snö under dagen, så till och med Noack, som ändå är rätt stor gick med snö ända upp till magen. Han älskar ju snön och fick gå utan koppel, för både Sibbelin och jag var tvungna att gå försiktigt. Noack skuttade och rullade sej i snön och åt av den.

Dessutom lyckades han tigga till sej korv i kiosken, som faktiskt har bytt namn till Grillkiosken. Han stod framför dörren, när vi kom ifatt honom och ägeren hade fått syn på honom och kom ut med ett par korvar på en pappskiva. Noack blev ju lycklig, men korven var för varm, så jag fick den och fick gå med armarna högt över huvudet innan jag kunde ge honom korven. Nu är det förstört igen, för han har gott minne.  Det var annars ett bra tag sen sist.

Snart är det ju skollov igen och då passar det ju med att man har skridskois här och var. Det är barnen inte bortskämda med här nere i Skåne.

Sibbelins dotter har ordnat ett bibliotek på sitt jobb. När hon har läst färdigt en bok sätter hon den där och det gör hennes arbetskamrater också. Men jag har turen att få läsa de bästa först, innan hon sätter dom i bibblan.

Mitt tips på en bra bok. Det är en thriller, skriven av Anders Roslund och Börge Hellström. Den handlar om en som sitter i fängelse i USA och inväntar sitt dödsstraff. Men han försvinner och återfinns på en Ålandsfärja av den svenska polisen efter en misshandel. Mer berättar jag inte, för då blir det inte intressant för dej. Men du måste läsa den!

Dagens Citat:

Tag inte livet allt för allvarligt. Du kommer iallafall aldrig ifrån det levande.

E. Hubbard.

Inga kommentarer: