Nelly.com

torsdag 18 februari 2010

Tvättdag!!!

Ja, vad innebär det för en som bor i en lägenhet. Jo, man får sätta en nyckel i ett nyckelskåp, när man vill tvätta. Man får tvätta mellan 7 - 14 och sen 14 - 21.

Jag skulle ha eftermiddagspasset. Kom ner och då var båda maskinerna i full gång och torktumlaren var igång. Hela torkrummet var nästan fullt av torktvätt. Maskinerna skulle inte vara klara förrän om 3/4.

Vad skulle jag göra? Jo, jag satte min tvätt och gick upp för att invänta att maskinerna skulle vara lediga igen. Men jag var fräck nog att skriva en lapp om vilka tider som gällde och satte den på den ena tvättmaskinen.

Så ringde Sibbelin till husvärden för att få reda på vem det var, som inte var klar än. Men det var ett nytt nummer på nyckeln, så det visste dom inte. Sen gick vi båda ner, när det skulle vara klart.

Ingen där ännu, men efter en stund kom det en ung tjej och bad om ursäkt för att hon var sen. Jag var sur och sa ingenting men Sibbelin pratade med henne och tyckte att det var dåligt. Hon kunde ju ha låtit bli att tvätta de två sista maskinerna för då hade hon ju varit färdig i tid.

Jag fick i alla fall igång mina maskiner och la en trasmatta i blöt. När jag sen gick ner för att skura mattan, knackade det på dörren.

Det var en annan granne som undrade om jag hade haft krångel med tiderna. Husvärden hade ringt henne och frågat om det var hon, för hon är faktiskt mer eller mindre ökänd att tvätta i tid och otid. Men det var ju inte hon den här gången.

Sånt här känner väl alla till, när man bor i hyreshus, eller hur? Så där ja! Då fick jag klagat lite och fått ur mej lite av min frustration.

 

Dagens Citat:

Man upphör att vara barn, när man inser att det inte blir bättre av att man berättar om sina bekymmer. Hans Carossa.

Inga kommentarer: