Nelly.com

onsdag 24 februari 2010

Jag blir ju tvungen att berätta om vår vårdag idag!

Ja, du förstår nog vad jag längtar efter. VÅREN!!! Den känns så himla avlägsen just nu.

Vi blev lovade snö i mängder idag, men som tur var har det inte kommit nån.

Det gör ont när knoppar brister skrev Karin Boye en gång i tiden. Men det kan jag inte hålla med om. Då börjar jag själv att leva upp igen efter vintern. Tänk, när man får se vårblommorna titta upp ur marken!

De här scillorna har just tittat upp och blommar fantastiskt fint i Slottshagen i Helsingborg bara en liten bit från Kärnan. Vid sidan om såg vi den här fina knoppen, som fotades bara sex dagar efter den förra kastanjebilden.

Detta är vår!!!

Jag är med i en tävling som Veiken har på sin sida. Hon skriver så här:

Regler för tävlingen!

Gissa var jag har varit! Landet räcker inte!  Jag vill ha orten! Det kommer ett inlägg om dagen i 10 dagar med lite ledtrådar. Du får bara gissa en gång per dag!

Du som vill vara med, skriver ett inlägg på din blogg och länkar till ett av tävlingsinläggen!

Det finns två, annu så länge,hemliga vinster, som jag har köpt på resmålet. Vinnarna drar jag bland dom som har kommit med rätta svar!

Ta gärna med dig texten om regler till ditt inlägg om tävlingen!

Lycka till!

Så där, nu har jag gjort det.

Dagens Citat:

Det viktigaste är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig efter varje fall.

Kinesiskt ordspråk.

Inga kommentarer: