Nelly.com

tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dan.

Idag hade vi tänkt att ta bilen ut, för att handla lite mat till julen, för vi har inte allt hemma. Men när det började snöa igen, ville inte Sibbelin bege sej ut. Knäet är inte så bra, så han vågar sej inte ut och gå i modden ända till garaget. Så vi har stannat hemma hittills idag.

Men jag blev färgad i håret av älsklingen. Det är han som kan hantera hennafärgningen. Förr gjorde jag det själv, men sen vi blev pensionister, så tog han över det jobbet.


Vi hade nyligen varit och inhandlat hennan, men man hade inte min vanliga sort hemma utan en ny. Den var absolut inte lika bra. Man skulle lägga hennan i hett vatten och tillsätta lite matolja. Det gjorde jag, men jag tog även lite honung i, för det brukar hålla ihop färgen.


Den nya sorten skulle stå så i två till fyra timmar och sen skulle man sätta det i håret. Efter att man hade applicerat färgen skulle man sitta i en halv timma och sen kolla färgen. Men jag satt i en hel timma innan jag tog bort den. Resultatet är absolut inte tillfredsställande. Håret är ljusare i bottnen. Den sortens färg betackar jag mej för. Kommer inte att köpa den igen trots att den är billigare än den andra.


Den behöver inte stå och dra, utan man sätter i den direkt och så tvättar jag bort den efter en till två timmar.

Den här färgen brukar jag ha i håret. Hi, hi! Men fy, att gnälla över en sån här enkel grej. Det hjälpte i alla fall.

Inga kommentarer: