Nelly.com

fredag 4 december 2009

Min allra första charterresa.

Det här utspelade sig på 1970-talet. Då reste jag och min man (numera död) tillsammans med vår yngste son till Torremolinos. Det blev vår första flygresa överhuvudtaget och alltså premiär för charterresandet. Det har ju upprepats åtskilliga gånger sen dess, eftersom jag (vi) tycker om att resa. Men vi vill ha hjälp med bokningar och så. Vi litar bättre på en resesäljare. Vi har haft samma i säkert 15 år. Så han vet vid det här laget vad vi gillar.

Här sitter jag och sonen på flyget. Det syns nog att vi tycker att det är spännande.

Det är gamla scannade bilder och färgen är väl inte så bra. Dessutom hade jag inte lärt mig att ta bort den vita kanten runt bilderna. Men bilderna visar våra fina minnen.

Sonen och jag fick båda komma fram i Cockpit och titta på hur det går till att flyga ett plan. Det här skulle inte kunna hända idag med terrorhoten som finns numera.

Jag och sonen med våra vänner som bodde ovanför Torremolinos i en by som heter Benalmadena. Det här är på vårt hotell.

Han är konstnär och de hade en butik i Benalmadena, som hette Los Suecos. På väggen hänger ungefär i mitten en Jungfru och en Riddare, som han hade gjort i trä och emalj. Jag blev jätteförtjust i dem, men köpte inte dem då, utan först året efter, när vi kom tillbaka. De hänger ovanför vår TV idag.

Här är vi ute på en långpromenad med vännerna och har slagit oss ner för en stunds vila.

Det här är på tjurfäktningsarenan inne i Malaga. Ingen uppvisning då i alla fall. Vi hade varit inne i själva stan tidigare och fått kontakten med tapas för första gången. Vi förundrades över, att man kastade räkskal och annat på golvet direkt. Men det kom en kille och sopade undan.

Det här är första gången vi träffade den här konstnären. Detta är vid stranden i Marbella. Sedan har vi, maken och jag sett honom i Puerto de la Cruz på Tenerife. Jag har sett honom en gång till där tillsammans med Sibbelin, min sambo sen 30 år nu.

Här är vi på väg ner till stranden nedanför vårt hotell i Torremolinos. Detta är alltså utgrävda boningar för zigenare, som man faktiskt kunde kalla dem på den tiden.

Sonen badar. Det var rätt kallt, för det var strax efter Nyåret.

På fest och med musikanter.

Så här var vår första chartersemester. Vilket år? Det kommer jag inte ihåg. Men det var i början på 70-talet, eftersom sonen ser ut att vara i 10-årsåldern.

Inga kommentarer: