Nelly.com

tisdag 15 december 2009

En riktigt vanlig dag.

På middagen gick jag ut med vår älskling Noack. Det hade faktiskt börjat snöa för första gången i år. Men som vanligt var det inte så mycket, så det blev mest blött på marken.

Ja så vanlig var dagen kanske inte. Jag fick min första spruta mot baconsjukan idag. Sibbelin fick sin för några veckor sen. Vi går till vår husläkare, så det var ingen kö alls. För min del var det att gå raka vägen in till syster Karin och få mitt stick i överarmen. Det kändes inte alls.

Som sagt en riktigt vanlig dag var det inte, för Sibbelin har fått akut ont i sitt knä, så han kunde inte följa med mig. Vi brukar annars hålla ihop som ler- och långhalm. Men jag klarade av pärsen alldeles själv.  Jag klarade av att gå på stan ett par timmar ensam.

Som du nog vet vid det här laget så hejade jag på Erik och du kan höra och se honom här.

Jag råkade hitta det på YouTube utan att egentligen leta efter det.

Jag letade efter detta.

Det är en av mina vänner på Facebook, som har gjort den och gör reklam för sitt Umbrien, där han hyr ut fina gamla hus och odlar oliver. De blir till slut olivolja av bästa klass.

Han har lagt in några filmer på Youtube och här kan du se på ett ostrace med Pecorinoost. Det är rätt festligt med rolig musik. 

Inga kommentarer: