Nelly.com

lördag 12 december 2009

Nu mår man som man förtjänar.

I kväll har jag fått den allra mest förtjusande middag. Sibbelin är den som har lagat maten. Jag kommer inte ihåg, om jag har berättat det förut, men det är han som lagar den mesta maten hemma hos oss.

Vad jag fick? Jo, helstekt fläskytterfilé med Hasselbackspotatis. Köttet stekte han i en gjutjärnsgryta, han faktiskt fick i födelse-dagspresent av mej för ett par år sen. I grytan hade han också lagt ner små bitar av morot och purjolök. 

Hasselbackspotatisen var superläcker med riven ost utblandad med skorpsmulor och bakade i ugnen. Det blev också en förtjusande god sås till detta av stekskyn och grädden. 

Maten serverades med ett gott rödvin, Santa Inez från Chile. Det gifte sej förtjusande med maten.

Före middagen serverades det en drink, Bloody Mary. Oj, så bortskämd jag är.

 Här är han den ofantligt duktige kocken.

Där ser du som vi delar på sysslorna i vårt hem. Det är jag som bäddar, städar och tvättar med mera, med mera. Men vi är ju pensionärer och behöver något att göra båda två.

Inga kommentarer: