Nelly.com

onsdag 30 december 2009

Julen är snart slut.

Det här är min fina Smålandsstake. Den fick jag av en av mina leverantörer en gång på 1970-talet och den har fått hedersplatsen högt uppe på ett spegelskåp. Där pryder den sin plats året om. Dockorna som skymtar fick jag av Sibbelin en gång för säkert tio år sen, som julklapp, när vi firade jul I Puerto de la Cruz på Tenerife.

Den här tomtestaken och de andra tomtarna kommer snart att plockas undan till nästa jul. Jag tänkte inte på, att jag själv skulle synas i spegeln.

Det här hör inte julen till, men jag ville passa på att visa vad jag samlar lite på. NALLAR! Till vänster sitter Sibbelins kramdjur, en apa och en igelkott. Till höger är det MIN hörna med datorn och alla mina papper. Jag har en hel del familjepapper där, för jag har renskrivit dagböcker och brev från mina föräldrar och ännu längre tillbaka. Kanske det vore intressant att läsa om vad min Farfars farbror skrev i sin dagbok, när han var 14 - 15 år gammal? I så fall kommer det första inslaget i övermorgon på Nyårsdagen.

Inga kommentarer: