Nelly.com

onsdag 23 december 2009

Dan före dan.

Idag fick vi vår spruta mot "Säsongsinfluensan". Och det redan tidigt på morgonen (hm, hm förmiddagen) Jag är väldigt morgontrött och kvällspigg, så för mej kändes det som morgon. Sen haltade vi (Sibbelin) ner till Resia och betalade vår beställda resa till Grand Canaria och Las Palmas. Så blev det bussen raka vägen hem. Vi hade ju inte inhandlat julmaten ens en gång, så då blev det att trava iväg till Hemköp, vårt "närköp". Där fick vi tag på det vi behövde plus en färdig-grillad kyckling.

Nu har jag nog blivit färdig med att dekorera för julen i alla fall.

Den här duken har jag broderat efter ett mönster från Clara Waever. Det är det första jag plockar fram, men det är nästan så att man inte vågar sitta vid det bordet och äta, för den är känslig. Det blir med underlägg av rött linnetyg och fransar. Då vågar man. He, he!

Det här är bara något litet av det jag har broderat, men det blir inte så ofta numera, för jag ser lite sämre och har svårare att följa mönstren. Men jag har gjort mycket sådant. Jag får tillstå, att jag gillar att sticka, virka och brodera. Numera blir det mest de två första varianterna.

Ja, så var det klart att börja fira. GOD JUL!!! önskar Gilla.

Inga kommentarer: