Nelly.com

lördag 12 december 2009

Så upp och ner allting kan vara.

Så olika människor vi kan vara här i världen. Jag hittade en sak, som du kan läsa om här. Det kan vara så att vi är nöjda eller missnöjda med samma förutsättningar här i livet. Skribenten har som överskrift: Ett enklare pussel ger mer frihet.

Så såg jag en sak idag, när jag gick ner till centrum i Helsingborg. På min väg längs ena sidan finns det ett enormt långt buskage med Rhododendron. Det är alltså den 12 december, dagen före Lucia. I det buskaget såg jag en och annan utslagen vit Rhododendronblomma. Då tänkte jag, att jag skulle fotografera det på hemvägen för att kunna visa här. Men som jag brukar säga: Det som hände för 10 minuter sen, har jag glömt.

Då fick det bli ett foto på hur det ser ut på försommaren under den allra rikaste blomningen i stället. Den bilden har jag på datorn som skrivbordsunderlägg, för att påminna om skön sommar även mitt i smällkalla vintern.

Inga kommentarer: