Nelly.com

torsdag 17 december 2009

Riktigt kallt för att vara Skåne.

Idag har vi kallt och snön ligger kvar. Vi har väl fått ungefär 5 centimeter snö. Det är mycket här. Temperaturen just nu ligger på 6,5 grader minus. Som jag skrev tidigare skulle jag gå ut med Noack. Jag hämtade honom hemma hos sej. Matte hade redan gått till sitt jobb. 

Meddetsamma vi kom utanför dörrarna, så luktade han på en snödriva och satte sitt visitkort där. Det blöta alltså! Så kom vi en bit längre på vår promenad och kom till en lite större gräsmatta, som var nästan orörd sen snön kom. Vi hade så kul tillsammans. Som han älskade snön. Han började med att lägga sej på magen i snön och vägrade gå vidare en stund. Jag riktigt såg hur han trivdes.

Sen började han rulla runt på rygg ett tag också. Då tog jag tillfället i akt och kastade snö på honom. Den var lös och inte alls hård, så du inte tror att det var djurplågeri. Han försökte ta snön med munnen och tuggade och svalde det han kom åt. Till slut hade han lärt sej att vända på huvudet, så det inte kom i ögonen på honom. Jisses så kul vi hade båda två.

Efter ett tag hittade han en pinne, som han ville tugga på. Den tog jag för honom och kastade iväg och han jagade den och tuggade på den igen. Det höll vi på med ett tag tills han tröttnade på leken. Han fick gå utan koppel hela tiden för Matte var livrädd för att jag skulla halka. Det var halt under snön på gångarna, men jag gick mitt i gräsmattan för säkerhets skull.

Nog är han väl en stilig kille?

Så småningom drog vi oss iväg hemåt och han fick sin belöning med godis, som han alltid förväntar sej, när vi ska gå hem från honom. Nöjd och glad efter en promenad på 3/4 gick jag hem till Sibbelin, som är avundsjuk på mej att jag får se Noack på dagen. Men han blir väl bättre i sitt knä snart hoppas jag.

Inga kommentarer: