Nelly.com

onsdag 9 december 2009

Stora Tjocka Släkten.

I påskas ordnade min yngste son ett släktkalas på Långfredagen. I bilden syns några kvarvarande, när vi tog en gruppbild. Vi var väl ett trettiotal personer, som träffades. Det var ju speciellt trevligt för mig, eftersom jag bor i Skåne och nästan alla släktingar, både barn och barnbarn, syskon, syskonbarn och deras barn bor i Stockholmstrakten. Det är inte för ofta det händer att jag kan träffa alla så där på en gång.

Men det finns en person till, som inte ens fanns då. Nämligen mitt första Barnbarns barn. Det föddes en gosse 090909. Det måste ju vara ett lyckodatum. Vore han kines, så skulle det vara det i alla fall. Så numera kan jag kalla mig för Farmorsmor. "Gamlan", som min Mamma ville att mina barnbarn skulle kalla henne.

Det här är det närmaste vinter vi har här nere nu. Vi har väl ändå en fin utsikt från vår balkong. Som väl är, så är det sällan vi har snö här, för oftast blir det slask nästan meddetsamma. Vi har visserligen haft fyra minus nån dag förra veckan, men nu är det minst fyra plus.

Så här fint kommer det inte att bli hos mig i jul, för vi har ingen plats till julgran, men lite glitter och så där kan nog komma fram. Förresten! Jag hittade den nya julljusstaken idag. Den låg längst ner i julkartongen, men den såg jag inte när jag letade. Varför? Jo, jag hade för mig att den var röd. Men den var i obehandlat ljust trä. Vilken träskalle man kan vara.

Pepparkakor har vi redan ätit två burkar av, så nu får det bli stopp ett tag på dem. Jag har alltså inte bakat dem själv. Vi brukar annars ta varsin bit mörk choklad till kaffet.

Inga kommentarer: