Nelly.com

onsdag 16 december 2009

Jag var nog lite rörig igår.

Vaddå, rörig? Vad menar hon? Jo, när jag skrev mitt förra inlägg så missade jag att lägga in filmerna genom YouTube på rätt sätt. Det har jag just ändrat på. Bättre sent än aldrig.

Idag har det regnat igen och det blåste ett bra tag, när jag skulle gå ut med Noack igen, eftersom Matte jobbar dag också. Sibbelin, kan fortfarande inte följa med för knäets skull. I morse försov vi oss, så vi kom inte iväg till doktorn till hans akutmottagning. Det behövs verkligen, att han får en remiss för att kunna få röntgat sitt onda knä. Jag har bara lite ont efter baconsprutan igår, men mår verkligt bra annars. Jag hade mått ännu bättre om jag hade fått se sådana här bilder från sommaren.

Ser det inte härligt ut, så säg? Bilden är tagen vid Tomarps Kungsgård, dit vi åker rätt ofta och tittar på konstutställningar. Här är deras hemsida.

Nu har jag hållit en paus ett tag, för Sibbelin kom och sa, att maten var färdig. Så nu har jag smort kråset ordentligt. Blev du nyfiken nu vad jag fick? Jag ska överraska dej med att det serverades Abbas Fiskbullar med Hummersås. Kan det verkligen vara nåt? Jominsann, om man serverar det så som Sibbelin gör.

Hacka rå potatis i mindre bitar och även morot. Glöm inte att hacka och steka vitlökar också, stek allt i en gryta och efter ett tag, när det börjar bli färdigt lägger du in det gröna av en purjo i bitar det också och småbitar av röd paprika. Det blir verkligen färggrannt och det smakar underbart gott till Fiskbullarna. Tveksam? Prova på! Du blir förvånad. Till dessert dricker vi varje dag Becels Pro-activ youghurtdricka. Den ska hjälpa mot höga blodfetter och är jättegod att dricka.

När jag ändå är igång med maten, så kan jag visa min vän Bobbys olja som säljs även i Helsingborg.

Inga kommentarer: