Nelly.com

tisdag 1 december 2009

Man lär så länge man lever.

Och får stryk så länge man lär. Så sa min Mamma när hon levde. Hon var en av en stor syskonskara, men fick växa upp med sin Moster i Västergötland. Det var inte råd med alla barnen under Första Världskriget. Men hon fick en fin och underbar uppfostran av Moster, som hade blivit änka, barnlös. Västgötarna är ju kända för alla sina talesätt och jag har hört många i min dag.

Det här är min söta Mamma som ung.

Ja, överskriften beskriver just vad jag har gjort. Jag gjorde ett misstag igår i min blogg, men det är avklarat nu och ändrat. Veiken min klippa och beledsagare beskrev tidigare hur man ska göra för att lägga in från YouTube, men jag hade missuppfattat och gjort på annat sätt. Nu är det avklarat i alla fall och bloggen blev nog lättare att läsa.



 Det här får för denna gången representera min pågående tvätt i tvättstugan. Förra gången gjorde jag misstaget att tinga tid på morgonen. Jag brukar alltid tvätta på eftermiddagen, så jag missade den tvätten. Som tur är, så har jag en maskin i lägenheten, så småtvätt kan jag klara av. Men nu hade det blivit ett stort berg. Jag fick faktiskt komma in med min tvätt tidigare. Håll tummarna att jag hinner med idag ändå.

Inga kommentarer: