Nelly.com

onsdag 17 mars 2010

Blomsterjakt fortsättningen......

Nedanstående text och bilder är precis just så som jag försökte lägga ut i går kväll. Men trots två långa försök, så fick jag bara svaret att det fattades text här. Men jag såg ju det själv och även bilderna. Då la´ jag av, för klockan var för mycket att börja om från början igen. Det har faktiskt varit alldeles för många fel på sista tiden, så jag börjar fundera på att byta bloggportal. Finns det någon, som har mer än en, att jämföra med, som vill tipsa om en bra bloggportal?

Jag blev så inspirerad av gårdagens fynd av små blomster i vännernas rabatt, så jag ville gå på blomsterjakt idag. Sagt och gjort. Vi lånade Noack och gick ut på en promenad på över en timma. Det var inte så festligt väder precis. Visst lyste solen, men temperaturen låg bara lite över nollan, men det blåste ordentligt. Det kändes som istappar mot ansiktet och jag fick ont i mina händer av kylan. Nåväl! Lite napp fick jag ju ändå. Se här!

Titta! Två snödroppar och några små blåa knoppar i en raatt! Några gröna blad också.

Nästa kap blev lite flera snödroppar, snyggt placerade intill ett par stenar.

 Så fortsatte vi vår promenad. Inte blev det nån mer jakt på blommor i dessa kvarter av hyrehus inte. Det är så det se ut i våra omgivningar. Men vi träffade en matte med en liten hund, som ville hälsa på Noack.

Ja, du ser ju att Noack inte är lika intresserad som den lilla vovven var. Så här skildes vi från varandra och vi fortsatte att jaga blommor.

Men titta här då! Vi fick i alla fall ett litet napp utanför ett hyreshus.

Det är en blommande buske med rosa blommor.

Vad den kan heta,

kan jag inte veta.

Kors då! Jag blev visst lite poetisk också?

Så behövde vi gå hemåt, för nu var Sibbelin trött i sitt knä. Det var första gången vi var ute så länge utan den här knölpåken, som han själv har gjort en gång för många år sen, utan att veta att den skulle komma till nytta.

Den har han gjort av en gren från en ek, som stod på "Stugans" tomt. Eller den här:

Den får han låna av mej, eftersom jag behövde kryckor, när jag bröt min fot för några år sen. Det är ju bra att man inte har gjort av med kryckorna, för annars brukar man ju säga, att allt går på kryckor. Han behövde bara använda en av dom. Ja, så gick vi hem med Noack till Matte och vidare hem till oss själva och fick varsin kopp gott Zoegas kaffe med en bit mörk choklad till.

Dagens Citat:

Företaget är personalens främsta resurs.

Anders Åkerman.

Inga kommentarer: