Nelly.com

söndag 7 mars 2010

Lördagsmys i efterskott.

Jag skulle skriva min dagliga blogg sent i gårkväll. Men alltihop försvann och när jag försökte kopiera in texten från Word fick jag felmeddelandet igen att det var fel Html cod. Försökte flera gånger, men när det blev väldigt sent, la´jag av. Så det som jag jobbade med i gårkväll är det som kommer nu.

Idag var det verkligen vackert väder. Solen sken och det var någon grad över nollan. MEN, det blåste, så man kände att det var kallt ändå. Vi hade visserligen gott om kläder, när vi gick ut, så vi frös inte. Först gick vi in till Blomsterpärlan en blomsteraffär i vårt hus. Det är de som har haft de vackra tulpanerna, som vi har köpt de senaste veckorna.

Orsaken var att vi skulle köpa en blomma eller så till Sibbelins dotter och hennes man, för de har precis flyttat till en lägenhet istället för ett hus. Vi hade helt enkelt inte sett lägenheten mer än på foto. Så vi var väldans nyfikna. Lägenheten var mycket ljus och fin och alldeles nyrenoverad. Vi blev helförtjusta. Så kan du se blomman vi köpte här. Den skulle påminna om att det snart är vår.

De har en katt, en norsk bondkatt. Den heter Strega och är livrädd för Noack, så nu kommer det att bli svårt för dottern att ta dit sin vovve. Förut gick det rätt bra, eftersom Strega hade både ett stort hus och en stor trädgård att gömma sej i.

 Strega var ovanligt kärvänlig idag. Det är som om han har förändrats sen han blev enbart innekatt istället för att var mycket utekatt också. Jag fick lov att kela med honom och klia honom under hakan. Jag tror att det är första gången någonsin. Så riktigt poserade han för kameran.

Här är han med blomman innan den blev uppackad. Vi blev bjudna på gott Zoegaskaffe med gott bröd därtill.

Melodifestivalen är ett stort fiasko i nuvarande förpackning med alla olika uttagningar, tycker jag. Låtarna var inget vidare idag heller. Men både Pernilla och Jessica gick vidare och tur var väl det. För Kalle Moraeus och Orsa Spelemän hade knappast ändå haft en chans i finalen  och eventuellt vidare till Oslo.

Bilden är lånad från Helsingborgs Dagblad och Här kan du läsa i samma tidning om festivalen.

Veckans Ranelidare:

Döden skjuter livet framför sig i barnvagn. 

Nu blir det godnatt härifrån.

Ovanstående skrevs alltså i natt och nu fick jag förhoppningsvis ordning på det hela.

Inga kommentarer: