Nelly.com

torsdag 25 mars 2010

Vad sysslar man med på Metrobloggen?

I går kväll satt jag och skrev en blogg och blev inte färdig med den förrän efter klockan 12. Det gick att ladda upp ett par bilder, men sen tog det stopp! Ingenting hände, så jag valde att skriva färdigt bloggen och sen publicera den. Då fick jag upp en ruta, där det stod Sidan kan ej visas. Försökte då att gå tillbaka och skulle publicera igen. Samma svar: sidan kan ej visas.

Jag blev riktigt arg och öppnade en ny flik i Internet Explorer och slog in www.metrobloggen.se. Då fick jag in en sida, där det stod att man höll på att uppdatera.

Min fråga då är: Varför skickar man inte ut en förvarning om, vad som ska ske?

Jag hade faktiskt kopierat vad jag hade skrivit men hade inte lagt in det än i Word, som jag brukar göra för säkerhets skull, innan jag publicerar. Det har varit så många problem i samband med publiceringen förr.

Då fick jag ett nytt problem, nämligen att hela datorn hängde sig och det gick inte att lägga in det kopierade i Word. Här satt jag och kunde inte ens avsluta någonting med Ctrl+Alt+Delete.

Då blev jag ju tvungen att trycka direkt på avstängningsknappen, för jag orkade inte fortsätta, när klockan var ½1 på natten. Alltså förlorade jag över en timmas arbete till ingen nytta.

En förklaring vore alltså på sin plats från Metrobloggens sida.

Det är därför jag har skrivit denna arga blogg och funderar än en gång på att avsluta min medverkan här och söka efter en annan bloggportal! Det blir alldeles för ofta fel här.

Inga kommentarer: