Nelly.com

fredag 5 mars 2010

Godnatt mina vänner.

Jag tänkte bara berätta vad vi ha gjort idag.

Vi tog bilen och körde till den stora staden Höganäs. Det är ju inte så långt dit från Helsingborg. Först kör man då förbi kyrkan mitt i stan.

Sen kom vi till Höganäs motsvarighet till Turning Torso. Ett höghus, jag tror på 15 våningar.

Mittemot det ligger en gammal villa i en trädgård, så man kan förundra sej över kontrasterna i stil bara man går tvärs över gatan. Träden här är de samma som syns till höger i den förra bilden.


Så körde vi vidare till Outleten och tittade på porslin och glas m.m. och herrkläder från Stenströms, en helsingborgsfirma. Så finns det en del av Outleten, som säljer skor. Ingenstans handlade vi något. På en granntomt ligger det ytterligare en Fabriksförsäljning av glas.

Nyligen hade man öppnat en Outlet för sportkläder och skor. Där hade vi inte varit tidigare. Men det var ingenting för oss. Ingen handling där heller.

På tillbakavägen hem körde vi igenom den gamla delen av Viken. Den biten kör vi alltid och inte den nybyggda höganäsvägen. Det är så sött i Viken med gamla korsvirkeshus med halmtak på många byggnader. Mitt i gamla Viken ligger det bara äldre hus, så det är så läckert att se dem.

När vi kom hem blev det en god kopp kaffe. Zoegas förstås. Det rostas, mals och förpackas just i Helsingborg och vi kan se deras roterande klocka från vårt fönster. Så man måste ju vara lokalpatriot.

Jag vill tacka alla, som har röstat på mej hos Niclas C och har gjort så mycket för mej, att jag ligger bra till till en vinst. Men jag behöver fler röster, för idag så ligger jag på andra plats. Gå in på hans sida och rösta i högra sidan. Det går inte att rösta med att skriva en kommentar.

Dagens Citat:

Jag kan ha mina fel, men att ha fel hör inte till dem.

Jimmy Hoffa.

Inga kommentarer: