Nelly.com

tisdag 23 mars 2010

Sent som vanligt.

I kväll har jag suttit och renskrivit en dagbok, som jag skrev nere på Mallorca förra året i maj/juni. Vi bodde då i Palma Nova och hade det mycket trevligt. Men tänk ändå, vad mycket man inte kommer ihåg efter ett tag. Jag brukar alltid skriva rent mina reseskildringar till oss själva och för att ha något som påminner oss om vad som hände den eller den gången. Det är märkligt, för jag har inte skrivit in vår resa till Kos heller. Jag har ju gjort Album av resorna i Reseguiden, men inte nåt för oss själva.

Den här bilden är tagen inne i Palma de Mallorca. Du kan ju faktiskt läsa om Mallis här om du har lust.

Och från Kos här.

Så där, nu fick jag ihop litegrann idag också. Nu blir det sängen så fort som möjligt, för jag måste vara pigg i morgon, för min yngste son ringde idag och berättade att han skulle flyga ner och hälsa på som idag. Vi har tyvärr ingen sängplats i vår lilla lägenhet, men han ska slafa hos en gammal kompis, som har köpt hus alldeles i närheten av där vi bor. Han kommer alltså i morgon, så vi får rå om honom ordentligt.

Dagens Citat.

Den som vill förbereda helvetet på jorden för människorna behöver bara tillåta dem allt.

Graham Greene.

Inga kommentarer: