Nelly.com

tisdag 16 mars 2010

Vår, jomenvisst!

Våra bästa vänner kom hem från Thailand i helgen. De hade varit där i en hel månad. Vi saknade dom ordentligt, så eftersom det var fint väder, men kallt cirka + 2, så ringde vi och hörde efter om de var hemma. Gick det bra att vi kom och hälsade på  med nåt till kafffet? Vi hade mycket att lufta. Jo, då, vi var välkomna. På vägen dit köpte vi en vetekrans, så de behövde bara sätta på kaffet. Vad såg vi när vi kom till deras hus? Jo det här!

Vad det var för förtjusande små blomster glömde jag att fråga om. Jag slängde mej omedelbart ut i deras trädgård med kameran för att visa hur långt det har gått här. Bara titta och njut!

Jag får ju berätta vad det är för blommor. Med mina dåliga kunskaper, så gissar jag att det är små, små gula krokusar. Jag hade ingen aning om att det fanns blommande växter nu. För vi har inte kommit ut i såna områden där det växer dylikt på ett tag.

Det såg nog roligt ut, när jag fotade, för blommorna satt långt inne i en bred rabatt, så jag fick sätta mej nästan på huk och sträcka fram armarna långt ifrån mej för att kunna ta korten.

För att visa kontrasterna tog jag en bild på en liten damm också. Den är ju isig och ligger mest i skuggan och blommorna växer på solsidan.

Kolla! Du ser rätt! Det ÄR en pippi som sitter på en pinne.

Sen gick vi in och blev serverade kaffet och brödet vi hade köpt med oss var jättegott. Så satt vi i flera timmar och snackade om ditten och datten. De är så härliga, för vi kan prata om precis allting. Så klart att vi pratade om deras resa och tittade på en massa foton direkt från kameran också.

Dagens Citat:

Ångern är livsnjutarens dessert.

Willy Reichert.

Inga kommentarer: