Nelly.com

tisdag 23 mars 2010

Finfrämmande!!!

Som jag berättade igår, så kom min yngste son på snabbesök till Helsingborg på ett par dar. Han bodde hos en kompis för vi har faktiskt ingen plats i vår lilla tvåa.

Han ringde på morgonen och undrade om vi var vakna. Jomenvisst! Jag hade varit vaken sen fem och inte kunnat somna om. Då var han sugen på frukost, så på vägen till oss inhandlade han ett finfint bröd och tre mumsiga bröd med korn på.

Oj, så mycket vi hade att snacka om. Han liksom jag sitter gärna vid datorn och fixar. Så jag fick lite nyttiga tips av honom.

På vägen hem till oss träffade han Noack med Matte. De hade inte setts på länge. Så han ville käka lunch med henne. (Obs! Han är gift och hon har sin) Så Matte och Noack kom hem till oss när de hade varit ute på sin stora dagliga promenad.

Då var det lunchdags och i stället för att vi skulle laga till något, så bjöd vi ner dem båda två till vår pub i huset, som jag har talat så mycket om. Det blev lite bilder av det.

Här kan ni nog räkna ut vem som är vem. Det är inte jag i alla fall. Noack fick sitta utanför puben i stället för att ligga ensam uppe i vår lägenhet.

Han blev så glad, när vi hade ätit upp och gick ut. Titta! Där kom jag med i fönstret åtminstone.

Så här roligt hade Noack med Matte. Han morrade och drog och slog med huvudet, för att få tag på kopplet själv.

Han älskar att busa på det här viset och en annan sak är att han brukar sno vanten från Matte och gå med den i munnen och malla sej. Han gör så med mina vantar eller handskar också och det tar jag som en slags kärleksförklaring.

Här får han också kärlek av sin goa Matte. Min son kommer att vara kvar tills i morgon kväll, så jag hoppas att han får lite tid över till oss också förutom en kompis han ska träffa i morgon.

Dagens Citat:

Den som vill förbereda helvetet på jorden för människorna behöver bara tillåta dem allt.

Graham Greene.

Inga kommentarer: