Nelly.com

måndag 29 mars 2010

Jakt på vårblommor.

Vi gick ut fär att promenera idag på eftermiddagen. Sibbelin blev trött i sitt ben, så han ville inte gå så långt och skulle gå hem igen. Men jag tog mej en promenad bland de gamla villaträdgårdarna. Jag hade lite mera tur på min jakt idag.

Det började med de här vackra snödropparna.

Här kommer det lite flera snödroppar. Och titta! Är det inte lite lila i nederkanten i mitten också? Vad kan det vara?

Som jag har sagt tidigare: någon blomsterexpert är jag ju inte, så de här blommorna får förbli namnlösa här.

Här var det en plantering bland stenar. Det gick inte att se på håll vad det är för blommor, så jag fick zooma för att få det så nära som möjligt.

Lite påskliljor sitter väl bra strax före påsken?

Här fanns det ju fina krokusar också.

Det här liknar ju nästan vitsippor, men är mycket större. Jag går bet på namnet här också.

Vad sägs om dessa små violer i en kruka? Planterade förvisso, men ändå! När jag drog mej mot hemmet fann jag Sibbelin utanför Hemköp, så det blev lite handlande av innan vi gick hem och drack kaffe med Kanelbullar till. De hade Noacks Matte bakat och var jättegoda.

Jag är med i en tävling som Sussi anordnar. Du kan också vara med. Men kan vinna ljushållare med ljus.

Dagens Citat:

Det viktigaste är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig efter varje fall.

Kinesiskt ordspråk.

Inga kommentarer: