Nelly.com

onsdag 10 mars 2010

Tvätt i stugan.

Så var det dags igen att tvätta. Jag fick komma till extra tidigt idag, för tjejen som tvättade före mej blev tidigt färdig. Det visade sej att det blev min lycka för dagen.

När jag precis hade börjat tvätta, kom en av husets trotjänare och sa, att han behövde stänga av elektriciteten. "Nej men", sa jag. "Då kan jag ju inte tvätta". "Nåväl, då får vi göra det senare".

Jag hade satt igång två maskiner och skulle just lägga en trasmatta i blöt, för den behövde skuras ren efter Noack. Då knackade det på dörren och en annan kille stod där. "Jag måste stänga av vattnet, för det är ett akut fel i ett badrum här över". "Men då måste jag ju stänga av maskinerna?" "Ja, tyvärr".

Jag fick i alla fall så pass tid på mej att jag hann hälla upp så mycket vatten att jag kunde lägga mattan i blöt. Sen fick jag stänga av maskinerna och så gick jag upp i lägenheten. Killen kom efter ett bra tag och sa att han var färdig. Tack och lov! Jag gick ner och fortsatte med tvätten. Så råkade jag titta på dörren och där satt det ett anslag:

Det var ju för dråpligt, men vagnen fanns där, så lappen hade gjort nytta. Så hittade jag en skriven lapp till.

Där fick jag mej ytterligare ett gott skratt. Likt Stattinskan i det här inlägget.

Tack vare att jag fick komma till i tvättstugan tidigare än jag skulle, så hann jag med alltihopa inom den utstakade tiden. Tack för det!

Dagens Citat:

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.

E. Cleaver

Inga kommentarer: