Nelly.com

torsdag 29 april 2010

Ängelholm.

På förmiddagen tog jag mitt foto på björken som vanligt. Nu kanske det blir lite tjatigt, man vi tar det i en liten bild i stället.

Som du ser så var det riktigt fint väder i förmiddags. Vi var ju på väg till Ängelholm för att byta däck på bilen och ge den en översyn tills att vi ska lämna in det på Bilprovningen i nästa månad. Vi lämnade bilen på verkstan och var vid det laget jättehungriga, så i stället för att äta kinamat, som tänkt var, så gick vi till Brännbornshuset, där bland annat Brännborns har en modebutik.

Det finns också ICA Maxi och en servering m.m.. Vi beställde varsin "porting" som korv med mos kallas åtminstone i Helsingborg. Den satt gott, eftersom vi inte kunde vänta längre på mat. Sen gick vi runt på Brännborns och tittade på kläder, men det blev inget handlnde av.

Kaffetåren den bästa är, eller hur. Vi beställde varsin kopp kaffe och varsin Tiramisoubakelse vid kaféet. Det smakade gudagott.

 

Ser det inte gott ut? Jag måste erkänna ändå, att jag fuskade lite, för jag hade redan tagit en bit på min bakelse, så jag vände på steken, så det skulle se alldeles nytt ut.

Efter kaffestunden gick vi tillbaka till verkstan och hämtade bilen och körde hem. På åkrarna ser man nu att det nysådda har kommit upp med späda blad, samtidigt som det höstsådda har blivit riktigt grönt och fint.

Nu har den isländska vulkanen spridit ut mer aska igen, så vissa flygplatser är stängda än en gång.

Här kan du läsa mer om det. Vi började ju tänka att vi nog kommer iväg på nästa resa, men tänk om det blir mer av den varan igen. Citatet nedan borde jag ha tänkt på innan jag skrev det här.

Kan du tänka dej mej att gå ut i den här outfiten, när jag går ut med Noack. Det vore väl en syn för gudar. Klicka på bildspelet här så får du se vidare. Adressen i tidningen fungerade inte.

Dagens Citat:

Man upphör att vara barn, när man inser att det inte blir bättre av att man berättar om sina bekymmer. Hans Carossa.

Inga kommentarer: