Nelly.com

onsdag 28 april 2010

En fantastisk dag med en underbar överraskning.

I morse så tog vi oss i kragen och satte igång med att feja på balkongen. Den var rätt så anfrätt efter vinterns härjningar. Allt dammsögs och gjordes rent. Lite gick till soptunnan. Jag tog förstås ett foto på björkarna tvärs över gatan också, så vi kan se hur långt de har kommit.

Nu kan man se hängena ordentligt också. Det ser nästan genomskinligt ut och grönskan syns även på bilden nu. Den vänstra björken har vi förundrat oss över, att den inte har trillat för länge sen. Till och med det Japanska körsbärsträdet visar svällande knoppar.

Ja, så var det min tvättdag idag igen. Visst var föregående man inte klar förstås, men sånt får man sätta sej över nuförtiden.

Men jag fick världens överraskning, att det stod en sprillans ny tvättmaskin i tvättstugan. Konstigt att dom inte hade bytt ut båda två, för de har varit dåliga länge och väl. De var gamla redan, när vi flyttade in i huset för 9 år sen. Det blir ju slitage med 4 uppgångar i huset och 5 våningar. Ja, glad blev jag för den nya i alla fall. Den var mycket snabbare än den gamla.

Under dagen mellan tvättarna har jag ägnat mej åt att sortera pärlor. Jag har ju lovat att göra ett armband till Princess Charming. Så det får bli mitt nästa projekt.

Här är bara en bråkdel av det jag har i pärlevägen. Men jag har också plockat ihop ett par prover, så jag får se vilket som kan komma till användning.

Här syns några prov på vad jag använder när jag gör mina smycken. Det är mycket pilligt må jag säga.

Här är två varianter till ett möjligt armband. Eller så kan jag blanda färgerna, så det blir lite mer varierat. Färgerna är en aning ljusare än i fotot och det blåa lite mera blått inte så turkost.

I morgon ska vi åka till Ängelholm och byta däck och göra en genomgång av bilen till den ska till Bilprovningen om ett tag.

Så till dagens stora tilldragelse: Sibbelin har fått sitt sjunde Barnbarns barn idag. Det blev en liten flicka, som vägde 3,800 gram och var 49 centimeter lång. Hon ska eventuellt heta Thea. Det var visst inte riktigt bestämt ännu.

Dagens Citat:

Alla mirakler börjar i kvinnans sköte.

Björn Ranelid.

Inga kommentarer: