Nelly.com

torsdag 15 april 2010

Silver, silver, silver-------------

Idag fick jag fnatt och kom igång med att rensa och rengöra i skåp och lådor i köket. Det var ett jobb jag ärligt talat inte har gjort nåt åt på länge, eftersom det mest är Sibbelin som huserar där. Men matlagning och disk är nog det som intresserar honom mest. (Kanske inte disken förstås, för vem gillar att handdiska?)

Så jag började med disken och tog tag i underskåpen allteftersom. När vi flyttade hit för snart 9 år sen, så fördärvade jag mitt ena knä, när jag städade av den gamla lägenheten i köket, så jag har numera svårt att kliva upp, när jag har hållit mej i golvnivå. Jag får helt enkelt göra nån slags armhävning för att komma upp. Det ser rätt fånigt ut kan jag berätta.

Alltnog. Jag började att städa en låda med verktyg och den blev så fin, att det blänkte och verktygen låg i ordentlig ordning. För hur länge, vete gudarna.

Så kom jag till besticklådan. När jag plockade ur den, så kom jag på att jag hade några silver- och nysilverbestick liggande i nästa låda.

Men jisses! De var nästan svarta. Så jag satte igång att putsa "silver" också. Det tog lång tid. Du kan se här hur mycket det var.

Vi brukar inte använda dem och de ligger i en plastpåse i vanliga fall. Men jag får väl bli färdig att skaffa en annan sorts förvaring, nu när de har fått sin makeup.

Först var det ju bara ett par silversaker, som jag skulle putsa, så kom jag ju på den där påsen och fortsatte. Men jag hade varken förkläde eller plasthandskar på, så efter ett tag blev jag nästan rädd, för jag såg ju alldeles svart ut om fingrar och händer.

Det händer och det fötter brukar man ju säga, så jag fick tvättat händerna och sen satt på mej förkläde och handskar. Nej, jag har ingen lust att visa ett foto på mina händer och fingrar nu!

Så småningom blev jag ju färdig och vi satte oss på balkongen i den härliga solen och drack kaffe och åt min fantastiska Morotskaka till. Hihi!

Idag har vi Noack igen och när jag var ute med honom, så tog jag ett foto på samma buske jag visade häromdan. Den hade slagit ut ännu mera.

Så här ser den ut idag.

Noack och jag tog en "språngmarsh" tillsammans, så jag kunde hinna hem till Italiendrömmarna på TVn. Jag har inte sprungit på många herrans år, men på sista tiden försöker jag när jag är ute med Noack.

 Jag måste få tillbaka lite kondis, för det har blivit lite dåligt med det nu i vinter, eftersom Sibbelin har haft så ont i sitt knä. Då, när vi har varit ute på promenad, så har jag fått gå i långsammare takt.

Ja, springa och springa! Det kanske kan kallas långsam jogging, inte vet jag. Slut för idag. Tack för idag.

Dagens Citat:

Att sakna den man älskar är en lycka i jämförelse med att leva samman med den man hatar.

Jean de la Bruyère

Inga kommentarer: