Nelly.com

måndag 5 april 2010

Påskdagen.

Idag har inte mycket blivit gjort. Noack hade ju sovit över hos oss, så jag fick gå ut med honom på tidiga morgonkvisten. Numera har det ju blivit ljust på morgnarna, så jag hade kameran med, när vi gick ut. Jag hade nämligen sett att buskarna hade börjat att knoppas.

Det här är en stor syrenbuske, som ser ut så här på ännu närmare håll.

Till slut blir den så här fin. Den här bilden är förstås från förra året.

Har du lust, kan du gå in på den här adressen och titta lite på hur våren gick framåt förra året. Det är ett så kallat Resealbum på Resguiden. Där finns det många fina bilder från vårens framfart.

Idag har jag faktiskt bakat en sockerkaka. Det var åratal sen. Resultatet blev gott. Det tyckte även Noacks Matte J, som stannade kvar på en kopp kaffe när hon hämtade gulligullet.

Jag avslutar med en annan fin bild. Den är också från förra året.

Det är en forsythia, som växer i närheten av där vi bor. Den kommer snart också att blomma förstås.

Dagens Citat:

Kärlek är att ge inte att få.

Okänd.

Inga kommentarer: